Friska semestermatbyten för att undvika posten

Friska semestermatbyten för att undvika posten

Varje gång våra kroppar återhämtar sig från en semester som äter binge av söta och feta festmat, finns det en annan semester precis runt hörnet. Oavsett om det är kakor på champagne på nyårsafton, finns det sätt att skära ned kalorier och välja mer näringsrika alternativ utan att känna som om du saknar dig.

Liz Weinandy, en registrerad dietist vid Wexner Medical Center i Går Man Ner I Vikt Ohio State University, erbjuder några Går Man Ner I Vikt enkla swappar som gör att du fortfarande kan njuta av semestermat med dina vänner och familj, samtidigt som du minskar din tjänstgöringstid. Skulle du ha en hälsosam sidrätter eller aptitretare att dela med dig så vet att du har minst ett näringsrikt alternativ att fylla din tallrik. Försök att göra ett yoghurtbaserat dopp för ett lågt och proteinrikt alternativ till traditionella dips.

Nyårsafton

Undvik fruktiga alkoholhaltiga drycker som är fulla av socker. Istället kläm lite frisk citrusjuice i drycker blandade med seltzervatten.

Drick alltid ett glas vatten mellan alkoholhaltiga drycker för att vara hydratiserade. Dricksvatten kan du också hålla dig full och hjälpa dig att undvika att äta.

Weinandy säger att det är okej att njuta av något du älskar, bara njuta av det och säga nej till de saker du kan skicka. Dessutom laddar du din tallrik upp med Går Man Ner I Vikt grönsaker först och ger mindre utrymme för söta och feta livsmedel och fyller på protein och hälsosamma fetter kommer att hålla dig fylligare längre för att hjälpa dig att göra bättre val när natten går vidare.