låt våra barn ta en risk

låt våra barn ta en risk

Utomhusspel låter våra barn ta en risk

När jag tänker Gå Ner I Vikt Snabbt Piller tillbaka till nu till min egen barndom i en landsbygdens gruvby i Warwickshire, slår det mig hur mycket av det som var njutet utomhus.

En av mina äldsta minnen är att spela hopscotch på den dåligt lätta, ojämna trottoaren utanför vårt hus. Inte länge efter att jag minns trampar bort med vänner i skogen för att bygga en damm i en lokal ström. Några år senare, på semester, lärde jag mig att fiska i rockpools med min pappa, uppvakta tålmodigt på de hala klipporna och hoppas kunna få en bit.

Att spela ute var något som min generation gjorde, och vi var bättre för det. Visst var det tider när vi kom hem med skärningar och blåmärken eller till och med brutna ben, men när vi gjorde tog vi med oss ​​något annat: en lektion om världen.

Om du föll ut ur ett träd, så ont det. Men det lärde dig antingen vad man inte ska göra nästa gång eller att trädklättring inte var för dig. Det gav dig en hälsosam respekt för den fysiska världen omkring dig, vilka risker du rimligen kan ta Gå Ner I Vikt Snabbt och vad man ska göra annorlunda nästa gång.

Efterföljande generationer verkar gradvis ha berövats den kopplingen till utomhus och den utbildning som den gav dem.

När jag pratar med arbetsgivare berättar de ofta att det blir allt svårare att hitta unga att ta upp lärlingar som har fysisk eller mekanisk förmåga hos personer som de skulle ha intervjuat 10 eller 15 år tidigare. De har inte byggt en go kart för att kappa ner på en lokal kulle eller reparera en punktering på sin cykel.

I HSE är vi fokuserade på hälsa och säkerhet på arbetsplatsen, men det är tydligt att attityder till risk bildas långt innan unga människor går in i arbetslivet. Spela och särskilt leka utomhus lär ungdomar hur man hanterar risker. Utan denna medvetenhet och lärande är de sjukutrustade för att hantera arbetslivet. Vårt hälso- och säkerhetssystem i Storbritannien kräver att Gå Ner I Vikt På En Vecka arbetsplatsrisker hanteras, elimineras och ger människor ansvar för sitt eget välbefinnande. Vi har helt enkelt inte råd att utesluta utomhusspel och lärande från våra barns utbildning.

Unga människor är nyfiken, och de lär sig snabbt. Vi bör inte förneka dem möjligheten att lära oss genom att ta risker. Söker att skydda dem från all tänkbar fara, snarare än att hantera de äkta riskerna de står inför, lämnar dem slutligen på skadans sätt, för att inte råna dem för minnen som varar livet.